ZASADY ZDALNEGO NAUCZANIA
obowiązujące w Szkole Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego w Wieńcu od 15 lutego 2021 r.
Podstawowy kontakt Nauczyciel – Uczeń – Rodzic odbywa się poprzez dziennik elektroniczny Librus oraz narzędzie do prowadzenia lekcji on-line Google Meet.
Zajęcia online będą odbywać się zgodnie z dotychczasowym planem lekcji, przy czym uwzględniając zasady bezpiecznego i higienicznego korzystania przez uczniów z urządzeń umożliwiających komunikację elektroniczną - czas pojedynczej lekcji wynosi:
- 45 minut dla przedmiotów: j.polski, j.angielski, j.niemiecki, historia, wiedza o społeczeństwie, przyroda, geografia, biologia, chemia, fizyka, matematyka
- 30 minut dla pozostałych przedmiotów: zajęcia z wychowawcą, muzyka, plastyka, technika, religia, wychowanie fizyczne, wychowanie do życia w rodzinie, informatyka, edukacja dla bezpieczeństwa
- Prowadzenie zajęć:
- Zajęcia dydaktyczne w formie zdalnej w klasach 4-8 odbywają się online poprzez aplikację Google Meet zgodnie z planem lekcji.
- W klasach 1-3 wychowawcy oraz pozostali nauczyciele ustalają plan zajęć dostosowany do możliwości, w tym umiejętności informatycznych uczniów. Wychowawca dzieli klasę na grupy, uwzględniając możliwości edukacyjne dzieci. W porozumieniu z rodzicami wychowawca ustala godzinę codziennego spotkania online danej grupy w aplikacji Google Meet. Zajęcia online odbywają w godzinach planu lekcji.
- Zajęcia w oddziałach przedszkolnych prowadzone są z wykorzystaniem materiałów przesyłanych na dany dzień przez e-dziennik Librus. W porozumieniu z rodzicami wychowawca ustala godzinę codziennego spotkania online w aplikacji Google Meet. Spotkania online odbywają w godzinach pracy przedszkola.
- Zajęcia rewalidacyjne oraz zajęcia z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej (logopedia, zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, zajęcia z psychologiem) odbywają się zdalnie - poprzez aplikację Google Meet oraz z wykorzystaniem materiałów przesyłanych przez e-dziennik Librus zgodnie z ustalonym planem.
- Za organizację zajęć dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz posiadającymi orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego odpowiadają nauczyciele współorganizaujący kształcenie.
- Konsultacje dla uczniów klasy ósmej przygotowujących się do egzaminu ósmoklasisty (język polski, matematyka, język angielski) będą odbywały się w poniedziałki od 16 listopada z podziałem na grupy (do 5 osób), zgodnie z deklaracjami rodziców.
- Dla uczniów, którzy ze względu na niepełnosprawność lub np. warunki domowe nie będą mogli uczyć się zdalnie w domu - szkoła organizuje nauczanie stacjonarne lub zdalne w szkole (z wykorzystaniem komputerów i niezbędnego sprzętu znajdującego się w szkole).
- W okresie zawieszenia zajęć stacjonarnych możliwe jest przeprowadzenie olimpiad, turniejów i konkursów na terenie szkoły.
- Od poniedziałku 9 listopada dla uczniów klas I-III, których rodzice są bezpośrednio zaangażowani w walkę z pandemią COVID-19 szkoła zapewnia zajęcia opiekuńcze.
- W czasie lekcji zdalnych nauczyciele dokumentują przebieg nauczania na dotychczasowych zasadach (e-dziennik, dzienniki papierowe), na bieżąco odnotowują tematy oraz frekwencję.
-
Nauczyciel odnotowuje frekwencję ucznia w dzienniku elektronicznym (kategoria - nauka zdalna "NZ") na podstawie:
- obecności na zajęciach on-line lub
- listy odebranych wiadomości poprzez e-dziennik lub
- podejmowanych przez ucznia aktywności określonych przez nauczyciela, potwierdzających udział z zdalnym nauczaniu.
- W czasie nauczania zdalnego ocena postępów w nauce odbywa się zgodnie z PZO.
- Podejmowane przez ucznia aktywności określone przez nauczyciela podczas lekcji online np. odpowiedzi ustne są podstawą do oceny ucznia.
-
Uczniowie:
- zobowiązani są do odczytywania WIADOMOŚCI i sprawdzania TERMINARZA w e-dzienniku Librus,
- uczestniczą w zajęciach punktualnie,
- zobowiązani są do właściwego przygotowania do zajęć:
- mają zeszyty, ćwiczenia, podręcznik oraz inne pomoce dydaktyczne
- posiadają włączone głośniki, mikrofon i kamery, chyba że nauczyciel poprosi o ich wyłączenie
- stosowny ubiór.
- zobowiązani są do właściwego zachowania.
- zobowiązani są do przestrzegania praw autorskich,
- zabrania się nagrywania zajęć oraz utrwalania wizerunku nauczyciela i innych osób.
- O nieobecności ucznia na lekcji zdalnej informuje rodzic/prawny opiekun przez e-dziennik Librus, podając przyczynę nieobecności.
- Nauczyciele objęci kwarantanną mogą podjąć pracę zdalną z miejsca odbywania kwarantanny.
- Wychowawcy świetlicy, biblioteka, pedagog, psycholog szkolny, nauczyciele wychowania fizycznego pracują z siedziby szkoły. Pozostali nauczyciele pracują stacjonarnie lub zdalnie w zależności od organizacji zajęć i możliwości technicznych.
- W przypadku nieobecności nauczyciela lekcja zdalna zostanie odwołana.
- Nauczyciel pracujący zdalnie przestrzegają zasad higieny pracy ucznia. Podczas realizacji podstawy programowej uczniowie będą wykonywali zadania online oraz korzystali z podręczników, zeszytów przedmiotowych i zeszytów ćwiczeń.
-
Pedagog i psycholog szkolny w czasie trwania epidemii udzielają wsparcia pedagogiczno-psychologicznego dla uczniów i rodziców. Świadczą zdalną pomoc psychologiczno-pedagogiczną w trakcie trwania sytuacji kryzysowej, w szczególności:
- otaczają opieką uczniów i rodziców, u których stwierdzono nasilenie występowania reakcji stresowych, lękowych w związku z epidemią koronawirusa,
- inicjują i prowadzą działania interwencyjne w sytuacjach kryzysowych, w uzgodnieniu z dyrektorem lub wicedyrektorem,
- otaczają opieką i udzielają wsparcia uczniom, którzy mają trudności z adaptacją do nauczania zdalnego,
- udzielają uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do nauczania zdalnego.
- O wszelkich zmianach związanych z panującą sytuacją na bieżąco informować będą wychowawcy oddziałów lub dyrekcja szkoły poprzez stronę szkoły i e-dziennik.
ZASADY ZDALNEGO NAUCZANIA
obowiązujące w Szkole Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego w Wieńcu
od 9 listopada 2020 r.
- Podstawowy kontakt Nauczyciel – Uczeń – Rodzic odbywa się poprzez dziennik elektroniczny Librus oraz narzędzie do prowadzenia lekcji on-line Google Meet.
- Zajęcia online będą odbywać się zgodnie z dotychczasowym planem lekcji, przy czym uwzględniając zasady bezpiecznego i higienicznego korzystania przez uczniów z urządzeń umożliwiających komunikację elektroniczną - czas pojedynczej lekcji wynosi 30 minut.
- Prowadzenie zajęć:
- Zajęcia dydaktyczne w formie zdalnej w klasach 4-8 odbywają się online poprzez aplikację Google Meet zgodnie z planem lekcji.
- W klasach 1-3 wychowawcy oraz pozostali nauczyciele ustalają plan zajęć dostosowany do możliwości, w tym umiejętności informatycznych uczniów. Wychowawca dzieli klasę na grupy, uwzględniając możliwości edukacyjne dzieci. W porozumieniu z rodzicami wychowawca ustala godzinę codziennego spotkania online danej grupy w aplikacji Google Meet. Zajęcia online odbywają w godzinach planu lekcji.
- Zajęcia w oddziałach przedszkolnych prowadzone są z wykorzystaniem materiałów przesyłanych na dany dzień przez e-dziennik Librus. W porozumieniu z rodzicami wychowawca ustala godzinę codziennego spotkania online w aplikacji Google Meet. Spotkania online odbywają w godzinach pracy przedszkola.
- Zajęcia rewalidacyjne oraz zajęcia z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej (logopedia, zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, zajęcia z psychologiem) odbywają się zdalnie - poprzez aplikację Google Meet oraz z wykorzystaniem materiałów przesyłanych przez e-dziennik Librus zgodnie z ustalonym planem.
- Za organizację zajęć dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz posiadającymi orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego odpowiadają nauczyciele współorganizaujący kształcenie.
- Konsultacje dla uczniów klasy ósmej przygotowujących się do egzaminu ósmoklasisty (język polski, matematyka, język angielski) będą odbywały się w poniedziałki od 16 listopada z podziałem na grupy (do 5 osób), zgodnie z deklaracjami rodziców.
- Dla uczniów, którzy ze względu na niepełnosprawność lub np. warunki domowe nie będą mogli uczyć się zdalnie w domu - szkoła organizuje nauczanie stacjonarne lub zdalne w szkole (z wykorzystaniem komputerów i niezbędnego sprzętu znajdującego się w szkole).
- W okresie zawieszenia zajęć stacjonarnych możliwe jest przeprowadzenie olimpiad, turniejów i konkursów na terenie szkoły.
- Od poniedziałku 9 listopada dla uczniów klas I-III, których rodzice są bezpośrednio zaangażowani w walkę z pandemią COVID-19 szkoła zapewnia zajęcia opiekuńcze.
- W czasie lekcji zdalnych nauczyciele dokumentują przebieg nauczania na dotychczasowych zasadach (e-dziennik, dzienniki papierowe), na bieżąco odnotowują tematy oraz frekwencję.
-
Nauczyciel odnotowuje frekwencję ucznia w dzienniku elektronicznym (kategoria - nauka zdalna "NZ") na podstawie:
- obecności na zajęciach on-line lub
- listy odebranych wiadomości poprzez e-dziennik lub
- podejmowanych przez ucznia aktywności określonych przez nauczyciela, potwierdzających udział z zdalnym nauczaniu.
- W czasie nauczania zdalnego ocena postępów w nauce odbywa się zgodnie z PZO.
- Podejmowane przez ucznia aktywności określone przez nauczyciela podczas lekcji online np. odpowiedzi ustne są podstawą do oceny ucznia.
-
Uczniowie:
- zobowiązani są do odczytywania WIADOMOŚCI i sprawdzania TERMINARZA w e-dzienniku Librus,
- uczestniczą w zajęciach punktualnie,
- zobowiązani są do właściwego przygotowania do zajęć:
- mają zeszyty, ćwiczenia, podręcznik oraz inne pomoce dydaktyczne
- posiadają włączone głośniki, mikrofon i kamery, chyba że nauczyciel poprosi o ich wyłączenie
- stosowny ubiór.
- zobowiązani są do właściwego zachowania.
- zobowiązani są do przestrzegania praw autorskich,
- zabrania się nagrywania zajęć oraz utrwalania wizerunku nauczyciela i innych osób.
- O nieobecności ucznia na lekcji zdalnej informuje rodzic/prawny opiekun przez e-dziennik Librus, podając przyczynę nieobecności.
- Nauczyciele objęci kwarantanną mogą podjąć pracę zdalną z miejsca odbywania kwarantanny.
- Wychowawcy świetlicy, biblioteka, pedagog, psycholog szkolny, nauczyciele wychowania fizycznego pracują z siedziby szkoły. Pozostali nauczyciele pracują stacjonarnie lub zdalnie w zależności od organizacji zajęć i możliwości technicznych.
- W przypadku nieobecności nauczyciela lekcja zdalna zostanie odwołana.
- Nauczyciel pracujący zdalnie przestrzegają zasad higieny pracy ucznia. Podczas realizacji podstawy programowej uczniowie będą wykonywali zadania online oraz korzystali z podręczników, zeszytów przedmiotowych i zeszytów ćwiczeń.
-
Pedagog i psycholog szkolny w czasie trwania epidemii udzielają wsparcia pedagogiczno-psychologicznego dla uczniów i rodziców. Świadczą zdalną pomoc psychologiczno-pedagogiczną w trakcie trwania sytuacji kryzysowej, w szczególności:
- otaczają opieką uczniów i rodziców, u których stwierdzono nasilenie występowania reakcji stresowych, lękowych w związku z epidemią koronawirusa,
- inicjują i prowadzą działania interwencyjne w sytuacjach kryzysowych, w uzgodnieniu z dyrektorem lub wicedyrektorem,
- otaczają opieką i udzielają wsparcia uczniom, którzy mają trudności z adaptacją do nauczania zdalnego,
- udzielają uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do nauczania zdalnego.
- O wszelkich zmianach związanych z panującą sytuacją na bieżąco informować będą wychowawcy oddziałów lub dyrekcja szkoły poprzez stronę szkoły i e-dziennik.
ZASADY ZDALNEGO NAUCZANIA
obowiązujące w Szkole Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego w Wieńcu od 26 października 2020
- Podstawowy kontakt Nauczyciel – Uczeń – Rodzic odbywa się poprzez dziennik elektroniczny Librus oraz narzędzie do prowadzenia lekcji on-line Google Meet.
- Zajęcia online będą odbywać się zgodnie z dotychczasowym planem lekcji, przy czym uwzględniając zasady bezpiecznego i higienicznego korzystania przez uczniów z urządzeń umożliwiających komunikację elektroniczną - czas pojedynczej lekcji wynosi ok. 30 minut.
- Prowadzenie zajęć:
- Zajęcia dydaktyczne w formie zdalnej w klasach 4-8 odbywają się online poprzez aplikację Google Meet zgodnie z planem lekcji.
- W klasach 1-3 wychowawcy oraz pozostali nauczyciele ustalają plan zajęć dostosowany do możliwości, w tym umiejętności informatycznych uczniów. W porozumieniu z rodzicami wychowawca ustala godzinę codziennego spotkania online w aplikacji Google Meet – jedna lekcja, pozostałe zajęcia z wychowawcą, informatyka oraz religia prowadzone są przez e-dziennik Librus.
Zajęcia z języka angielskiego odbywają się online raz na tydzień oraz przy wykorzystaniu e -dziennika Librus. - Zajęcia w oddziałach przedszkolnych prowadzone są z wykorzystaniem materiałów przesyłanych na dany dzień przez e-dziennik Librus. W porozumieniu z rodzicami wychowawca ustala godzinę codziennego spotkania online w aplikacji Google Meet.
- Zajęcia rewalidacyjne oraz zajęcia z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej (logopedia, zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, zajęcia z psychologiem) odbywają się zdalnie - poprzez aplikację Google Meet oraz z wykorzystaniem materiałów przesyłanych przez e-dziennik Librus zgodnie z ustalonym planem.
-
W czasie lekcji zdalnych nauczyciele dokumentują przebieg nauczania na dotychczasowych zasadach (e-dziennik, dzienniki papierowe), na bieżąco odnotowują tematy oraz frekwencję.
-
Nauczyciel odnotowuje frekwencję ucznia w dzienniku elektronicznym (kategoria - nauka zdalna "NZ") na podstawie:
-
obecności na zajęciach on-line lub
-
listy odebranych wiadomości poprzez e-dziennik lub
-
podejmowanych przez ucznia aktywności określonych przez nauczyciela, potwierdzających udział z zdalnym nauczaniu.
-
-
W czasie nauczania zdalnego ocena postępów w nauce odbywa się zgodnie z PZO.
-
Podejmowane przez ucznia aktywności określone przez nauczyciela podczas lekcji online np. odpowiedzi ustne są podstawą do oceny ucznia.
-
Uczniowie:
-
zobowiązani są do odczytywania WIADOMOŚCI i sprawdzania TERMINARZA w e-dzienniku Librus,
-
uczestniczą w zajęciach punktualnie,
-
zobowiązani są do właściwego przygotowania do zajęć:
-
mają zeszyty, ćwiczenia, podręcznik oraz inne pomoce dydaktyczne
-
posiadają włączone głośniki, mikrofon i kamery, chyba że nauczyciel poprosi o ich wyłączenie
-
stosowny ubiór.
-
-
zobowiązani są do właściwego zachowania.
-
zobowiązani są do przestrzegania praw autorskich,
-
zabrania się nagrywania zajęć oraz utrwalania wizerunku nauczyciela i innych osób.
-
-
O nieobecności ucznia na lekcji zdalnej informuje rodzic/prawny opiekun przez e-dziennik Librus, podając przyczynę nieobecności.
-
Nauczyciele objęci kwarantanną mogą podjąć pracę zdalną z miejsca odbywania kwarantanny.
-
Nauczyciele nie objęci kwarantanną pracują z siedziby szkoły.
-
W przypadku nieobecności nauczyciela lekcja zdalna zostanie odwołana.
-
Za organizację zajęć online dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz posiadającymi orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego odpowiadają nauczyciele współorganizaujący kształcenie.
-
Nauczyciel pracujący zdalnie przestrzegają zasad higieny pracy ucznia. Podczas realizacji podstawy programowej uczniowie będą wykonywali zadania online oraz korzystali z podręczników, zeszytów przedmiotowych i zeszytów ćwiczeń.
-
Pedagog i psycholog szkolny w czasie trwania epidemii udzielają wsparcia pedagogiczno-psychologicznego dla uczniów i rodziców. Świadczą zdalną pomoc psychologiczno-pedagogiczną w trakcie trwania sytuacji kryzysowej, w szczególności:
-
otaczają opieką uczniów i rodziców, u których stwierdzono nasilenie występowania reakcji stresowych, lękowych w związku z epidemią koronawirusa,
-
inicjują i prowadzą działania interwencyjne w sytuacjach kryzysowych, w uzgodnieniu z dyrektorem lub wicedyrektorem,
-
otaczają opieką i udzielają wsparcia uczniom, którzy mają trudności z adaptacją do nauczania zdalnego,
-
udzielają uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do nauczania zdalnego
-
-
O wszelkich zmianach związanych z panującą sytuacją na bieżąco informować będą wychowawcy oddziałów lub dyrekcja szkoły poprzez stronę szkoły i e-dziennik.