ZASADY ZDALNEGO NAUCZANIA
obowiązujące w Szkole Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego w Wieńcu od 26 października 2020
- Podstawowy kontakt Nauczyciel – Uczeń – Rodzic odbywa się poprzez dziennik elektroniczny Librus oraz narzędzie do prowadzenia lekcji on-line Google Meet.
- Zajęcia online będą odbywać się zgodnie z dotychczasowym planem lekcji, przy czym uwzględniając zasady bezpiecznego i higienicznego korzystania przez uczniów z urządzeń umożliwiających komunikację elektroniczną - czas pojedynczej lekcji wynosi ok. 30 minut.
- Prowadzenie zajęć:
- Zajęcia dydaktyczne w formie zdalnej w klasach 4-8 odbywają się online poprzez aplikację Google Meet zgodnie z planem lekcji.
- W klasach 1-3 wychowawcy oraz pozostali nauczyciele ustalają plan zajęć dostosowany do możliwości, w tym umiejętności informatycznych uczniów. W porozumieniu z rodzicami wychowawca ustala godzinę codziennego spotkania online w aplikacji Google Meet – jedna lekcja, pozostałe zajęcia z wychowawcą, informatyka oraz religia prowadzone są przez e-dziennik Librus.
Zajęcia z języka angielskiego odbywają się online raz na tydzień oraz przy wykorzystaniu e -dziennika Librus. - Zajęcia w oddziałach przedszkolnych prowadzone są z wykorzystaniem materiałów przesyłanych na dany dzień przez e-dziennik Librus. W porozumieniu z rodzicami wychowawca ustala godzinę codziennego spotkania online w aplikacji Google Meet.
- Zajęcia rewalidacyjne oraz zajęcia z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej (logopedia, zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, zajęcia z psychologiem) odbywają się zdalnie - poprzez aplikację Google Meet oraz z wykorzystaniem materiałów przesyłanych przez e-dziennik Librus zgodnie z ustalonym planem.
-
W czasie lekcji zdalnych nauczyciele dokumentują przebieg nauczania na dotychczasowych zasadach (e-dziennik, dzienniki papierowe), na bieżąco odnotowują tematy oraz frekwencję.
-
Nauczyciel odnotowuje frekwencję ucznia w dzienniku elektronicznym (kategoria - nauka zdalna "NZ") na podstawie:
-
obecności na zajęciach on-line lub
-
listy odebranych wiadomości poprzez e-dziennik lub
-
podejmowanych przez ucznia aktywności określonych przez nauczyciela, potwierdzających udział z zdalnym nauczaniu.
-
-
W czasie nauczania zdalnego ocena postępów w nauce odbywa się zgodnie z PZO.
-
Podejmowane przez ucznia aktywności określone przez nauczyciela podczas lekcji online np. odpowiedzi ustne są podstawą do oceny ucznia.
-
Uczniowie:
-
zobowiązani są do odczytywania WIADOMOŚCI i sprawdzania TERMINARZA w e-dzienniku Librus,
-
uczestniczą w zajęciach punktualnie,
-
zobowiązani są do właściwego przygotowania do zajęć:
-
mają zeszyty, ćwiczenia, podręcznik oraz inne pomoce dydaktyczne
-
posiadają włączone głośniki, mikrofon i kamery, chyba że nauczyciel poprosi o ich wyłączenie
-
stosowny ubiór.
-
-
zobowiązani są do właściwego zachowania.
-
zobowiązani są do przestrzegania praw autorskich,
-
zabrania się nagrywania zajęć oraz utrwalania wizerunku nauczyciela i innych osób.
-
-
O nieobecności ucznia na lekcji zdalnej informuje rodzic/prawny opiekun przez e-dziennik Librus, podając przyczynę nieobecności.
-
Nauczyciele objęci kwarantanną mogą podjąć pracę zdalną z miejsca odbywania kwarantanny.
-
Nauczyciele nie objęci kwarantanną pracują z siedziby szkoły.
-
W przypadku nieobecności nauczyciela lekcja zdalna zostanie odwołana.
-
Za organizację zajęć online dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz posiadającymi orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego odpowiadają nauczyciele współorganizaujący kształcenie.
-
Nauczyciel pracujący zdalnie przestrzegają zasad higieny pracy ucznia. Podczas realizacji podstawy programowej uczniowie będą wykonywali zadania online oraz korzystali z podręczników, zeszytów przedmiotowych i zeszytów ćwiczeń.
-
Pedagog i psycholog szkolny w czasie trwania epidemii udzielają wsparcia pedagogiczno-psychologicznego dla uczniów i rodziców. Świadczą zdalną pomoc psychologiczno-pedagogiczną w trakcie trwania sytuacji kryzysowej, w szczególności:
-
otaczają opieką uczniów i rodziców, u których stwierdzono nasilenie występowania reakcji stresowych, lękowych w związku z epidemią koronawirusa,
-
inicjują i prowadzą działania interwencyjne w sytuacjach kryzysowych, w uzgodnieniu z dyrektorem lub wicedyrektorem,
-
otaczają opieką i udzielają wsparcia uczniom, którzy mają trudności z adaptacją do nauczania zdalnego,
-
udzielają uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do nauczania zdalnego
-
-
O wszelkich zmianach związanych z panującą sytuacją na bieżąco informować będą wychowawcy oddziałów lub dyrekcja szkoły poprzez stronę szkoły i e-dziennik.