ZASADY ZDALNEGO NAUCZANIA
obowiązujące w Szkole Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego w Wieńcu od 26 października 2020

  1. Podstawowy kontakt Nauczyciel – Uczeń – Rodzic odbywa się poprzez dziennik elektroniczny Librus oraz narzędzie do prowadzenia lekcji on-line Google Meet.
  2. Zajęcia online będą odbywać się zgodnie z dotychczasowym planem lekcji, przy czym uwzględniając zasady bezpiecznego i higienicznego korzystania przez uczniów z urządzeń umożliwiających komunikację elektroniczną - czas pojedynczej lekcji wynosi ok. 30 minut.
  3. Prowadzenie zajęć:
    • Zajęcia dydaktyczne w formie zdalnej w klasach 4-8 odbywają się online poprzez aplikację Google Meet zgodnie z planem lekcji.
    • W klasach 1-3 wychowawcy oraz pozostali nauczyciele ustalają plan zajęć dostosowany do możliwości, w tym umiejętności informatycznych uczniów. W porozumieniu z rodzicami wychowawca ustala godzinę codziennego spotkania online w aplikacji Google Meet – jedna lekcja, pozostałe zajęcia z wychowawcą, informatyka oraz religia prowadzone są przez e-dziennik Librus.
      Zajęcia z języka angielskiego odbywają się online raz na tydzień oraz przy wykorzystaniu e -dziennika Librus.
    • Zajęcia w oddziałach przedszkolnych prowadzone są z wykorzystaniem materiałów przesyłanych na dany dzień przez e-dziennik Librus. W porozumieniu z rodzicami wychowawca ustala godzinę codziennego spotkania online w aplikacji Google Meet.
  4. Zajęcia rewalidacyjne oraz zajęcia z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej (logopedia, zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, zajęcia z psychologiem) odbywają się zdalnie - poprzez aplikację Google Meet oraz z wykorzystaniem materiałów przesyłanych przez e-dziennik Librus zgodnie z ustalonym planem.
  5. W czasie lekcji zdalnych nauczyciele dokumentują przebieg nauczania na dotychczasowych zasadach (e-dziennik, dzienniki papierowe), na bieżąco odnotowują tematy oraz frekwencję.

  6. Nauczyciel odnotowuje frekwencję ucznia w dzienniku elektronicznym (kategoria - nauka zdalna "NZ")  na podstawie:

    • obecności na zajęciach on-line lub

    • listy odebranych wiadomości poprzez e-dziennik lub

    • podejmowanych przez ucznia aktywności określonych przez nauczyciela, potwierdzających udział z zdalnym nauczaniu.

  7. W czasie nauczania zdalnego ocena postępów w nauce odbywa się zgodnie z PZO.

  8. Podejmowane przez ucznia aktywności określone przez nauczyciela podczas lekcji online np. odpowiedzi ustne są podstawą do oceny ucznia.

  9. Uczniowie:

    1. zobowiązani są do odczytywania WIADOMOŚCI i sprawdzania TERMINARZA w e-dzienniku Librus,

    2. uczestniczą w zajęciach punktualnie,

    3. zobowiązani są do właściwego przygotowania do zajęć:

      • mają zeszyty, ćwiczenia, podręcznik oraz inne pomoce dydaktyczne

      • posiadają włączone głośniki, mikrofon i kamery, chyba że nauczyciel poprosi o ich wyłączenie

      • stosowny ubiór.

    4. zobowiązani są do właściwego zachowania.

    5. zobowiązani są do przestrzegania praw autorskich,

    6. zabrania się nagrywania zajęć oraz utrwalania wizerunku nauczyciela i innych osób.

  10. O nieobecności ucznia na lekcji zdalnej informuje rodzic/prawny opiekun przez e-dziennik Librus, podając przyczynę nieobecności.

  11. Nauczyciele objęci kwarantanną mogą podjąć pracę zdalną z miejsca odbywania kwarantanny.

  12. Nauczyciele nie objęci kwarantanną pracują z siedziby szkoły.

  13. W przypadku nieobecności nauczyciela lekcja zdalna zostanie odwołana.

  14. Za organizację zajęć online dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz posiadającymi orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego odpowiadają nauczyciele współorganizaujący kształcenie.

  15. Nauczyciel pracujący zdalnie przestrzegają zasad higieny pracy ucznia. Podczas realizacji podstawy programowej uczniowie będą wykonywali zadania online oraz korzystali z podręczników, zeszytów przedmiotowych i zeszytów ćwiczeń.

  16. Pedagog i psycholog szkolny w czasie trwania epidemii udzielają wsparcia pedagogiczno-psychologicznego dla uczniów i rodziców. Świadczą zdalną pomoc psychologiczno-pedagogiczną w trakcie trwania sytuacji kryzysowej, w szczególności:

    • otaczają opieką uczniów i rodziców, u których stwierdzono nasilenie występowania reakcji stresowych, lękowych w związku z epidemią koronawirusa,

    • inicjują i prowadzą działania interwencyjne w sytuacjach kryzysowych, w uzgodnieniu z dyrektorem lub wicedyrektorem,

    • otaczają opieką i udzielają wsparcia uczniom, którzy mają trudności z adaptacją do nauczania zdalnego,

    • udzielają uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do nauczania zdalnego

  17. O wszelkich zmianach związanych z panującą sytuacją na bieżąco informować będą wychowawcy oddziałów lub dyrekcja szkoły poprzez stronę szkoły i e-dziennik.